30 жовтня в рамках предметного тижня української мови викладачка Оксана Проданчук провела відкритий урок з української мови в 14 групі на тему “Практична риторика. Інформаційні жанри (представлення, пояснення, інструкція, повідомлення, оголошення)”
Метою уроку було: поглибити знання здобувачів освіти з риторики, зокрема розкрити особливості інформаційних жанрів (представлення, пояснення, інструкція, повідомлення); простежити роль риторики в житті людини будь-якого фаху; розвивати навички професійної комунікації, правописні вміння й навички, зв’язне мовлення; виховувати культуру усного й писемного мовлення, любов і повагу до рідної мови, інтерес до вивчення української мови, знання якої є необхідною компетенцією фахівця будь-якої галузі. Кожна тема з української мови є актуальною для нас. Адже мовлення (в усній чи писемній формі) – це не лише спосіб обміну думками, передачі знань з тієї чи іншої галузі, а це й духовне обличчя людини, показник рівня її культури, освіченості та цивілізованості суспільства. Правильно й чисто говорити державною мовою повинен кожен, не залежно від обраного фаху чи займаної посади.
1 листопада викладачка Оксана Проданчук провела відкриту виховну годину «Українська мова – мова єднання, а не суперечок».
Мета заходу: формувати в здобувачів освіти розуміння того, що українська мова – ідентифікатор нації, без якого не може існувати Україна як держава, поглиблювати знання про красу та багатство рідної мови; збудити прагнення учнів знаходити в текстах художніх творів чи в словниках питомо українські слова, спонукати їх розмовляти українською мовою; розвивати культуру мовлення, пам’ять, увагу; виховувати почуття патріотизму, національної гідності, глибоку повагу до людей, які, незважаючи на утиски й заборони вживання та функціонування української мови, донесли до нас рідне слово.
Під час виховної години простежили, як московити знищували українську мову, як у 1933 році було змінено український правопис і вилучено з нього багато питомо українських слів, як працювала пропаганда, надаючи українській мові статус «малоросійського нарєчія» та «мови селюків». Акаловський Володя зачитав вірш «Якщо ти кажеш, що нема різниці…», ідеєю якого є донести до українців те, що є різниця, якою мовою говорити: в Україні повинна звучати українська мова. Учні 10 групи одержали завдання: підібрати відповідники до давніх українських слів типу «садовина» – фрукти, «живе срібло» – ртуть, «відтинок» – сегмент, «відосердниця» – центрифуга, «рівноденник» – екватор та ін. Також на прикладах речень українських письменників знаходили питомо українські слова і з’ясовували їхні значення.
Наприкінці заходу зробили висновки зі статті Уласа Самчука «Нарід чи чернь?» та хвилиною мовчання пом’янули всіх людей, у тому числі мовознавців, які у свій час відбували покарання на засланні за рідну мову, та військових, які віддали життя за те, щоб українська мова могла вільно звучати у вільній країні!
2 листопада в рамках предметного тижня викладачка Оксана Проданчук провела конкурс творчих робіт «Спочатку було слово». Проведення такого конкурсу дає змогу знаходити мотивованих амбітних людей, із незвичними, часом неочікуваними ідеями. Тож сьогодні здобувачі та здобувачки освіти 16 групи демонстрували свою креативність і творчість. Перемогла в конкурсі дружба)) А учні та учениці здобули не лише хороші оцінки за свої роботи, а й позитивні емоції від натхненного процесу праці.
Упродовж предметного тижня в училищі триває виставка газет, присвячена Дню української писемності та мови «Українська – мова моїх предків!», яку зорганізувала викладачка української мови та літератури Оксана Проданчук. Здобувачі освіти в такий спосіб демонструють повагу до рідного слова, виявляють любов до української мови як до мови своїх предків. І справді, мова – те, що єднає покоління українців і презентує нас у світі як окрему спільноту, як єдиний український народ. Є мова – є держава! Цінуймо, те, що далося нам у спадок від наших дідусів і бабусь!