Агродрони в сільському господарстві

“Бум” агродронів накрив Україну у 2021 році. Немає такого фермера, що не чув би про дрони-обприскувачі. Багато аграріїв вже встигли придбати для свого господарства «летючого помічника» або скористалися послугами сервісної бригади з обприскування.

На ринку України та Східної Європи група компаній DroneUA є найбільшим інтегратором, імпортером та дистриб’ютором провідних виробників дронів у світі.

Здобувачі освітніх послуг Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки послухали цікаву лекцію від представника компанії DroneUA Анатолія Безолюка. Який розповів, шо попри поточні виклики, український агросектор демонструє значний прогрес та адаптивність до умов сучасності, продовжуючи відгравати одну із ключових ролей в економіці України, забезпечуючи продовольчу безпеку країни. Активне впровадження підходів точного землеробства у сільському господарстві з акцентом на діджиталізацію впродовж останніх років відчутно підвищили ефективність виробничих процесів, що робить Україну конкурентоспроможною на міжнародній арені.

Здобувачі освіти були активні та задавали питання: їх цікавили технічні характеристики дрона та його переваги у порівнянні з наземним транспортом. Основними перевагами дронів в порівнянні з наземною технікою в сільському носподарстві є:

1. У порівнянні з будь-яким наземним обприскувачем, дрон вирішує проблему витоптування земень на 100%.

2. Немає пошкодження рослин штангами обприскувачів. Максимальний кліренс у самохідного обприскувача сягає 2 м. Відповідно, як штанга, так і кліренс можуть пошкоджувати верхівки посівів.

3. Третьою беззаперечною перевагою використання коптерів при обробці полів варто назвати відсутність ущільнення ґрунту. В тих місцях, де протягом сезону наземний обприскувач проходить від 2 до 10 разів, всі колії інтенсивно переущільнюються. А така технологічна операція, як глибоке рихлення, проводиться лише раз на 4 роки. Виходить, якщо наступного року в цих зонах буде інша культура рости, то ущільнення ґрунту негативно вплине на розвиток рослин.

4. Наступний козир коптера — його здатність працювати одразу після дощу. Водночас наземна техніка змушена перечекати день-два, щоб зайти у поле, інакше вона там просто загрузне.

5. І ще коптер дає можливість точкового або локального обробітку. Наприклад, якщо посередині поля було знайдено ділянку, що відстає у розвитку, або там спостерігається надмірне забур’янення, коптер дає можливість обробити виключно цей клаптик поля. Натомість наземний обприскувач не поїде заради якоїсь невеликої площі. До того ж у нас в Україні земельні відносини провокують такі проблеми, як «шахматка» на полях і маленькі земельні ділянки. Це коли 1–3 паї об’єднані у невеличкі поля. Відповідно, господарству немає сенсу гнати обприскувач заради 6-10 га. Це ж тягне за собою витрати солярки на доїзд, значне витоптування через велику кількість розворотів. Тож для невеликих ділянок складної конфігурації агрокоптер — взагалі незамінна річ.

Здобувачі освіти рfзом з навичками пілотування агродронів будуть вивчати діагностику та ремонт даних пристроїв.

07 січня 2025 р. в Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки відповідно до вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил техніки безпеки з експлуатації електроустановок споживачів проведено іспит на групу допуску з електробезпеки для працівників училища. На іспиті у складі постійнодіючої комісії з перевірки знань з питань охорони праці та електробезпеки був присутній головний державний […]

Педагоги Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки Світлана Антонюк та Марія Сторощук спільно із здобувачами освітніх послуг груп № 9 та № 12 долучилися до Марафону із платіжної безпеки, який організовував Національний банк України. Творчі ідеї учасників конкурсу “Юні кореспонденти” допоможуть уникнути платіжного шахрайства та викрити шахрайські схеми! За участь у даному заході учасникам конкурсу видано […]

Відповідно до плану роботи педагогічного колективу Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки 3 січня 2025 року директор училища Савелій Одайський провів з керівниками навчальних груп круглий стіл на тему «Структура робочого навчального плану з професії. Його основні компоненти». Основними структурними елементами навчального плану є: загальні реквізити; графік навчального процесу; план навчального процесу. навчання; – термін навчання; […]