Атестація педагогічних працівників! Поширення професійного досвіду!

Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2022 року № 805 (у редакції Наказу Міністерства освіти і науки України 10 вересня 2024 р. N1277) (далі – Положення) ДО 20 ГРУДНЯ керівник закладу освіти надає атестаційній комісії уточнені списки педагогічних працівників, які підлягають атестації.

Якщо педагога немає у списку педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, за його заявою атестаційна комісія додає його до цього списку.

Згідно з п.2 Розділу ІІІ Положення педагогічний працівник, який бажає атестуватися позачергово, ДО 20 ГРУДНЯ подає до атестаційної комісії заяву у паперовому чи електронному вигляді за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення.

Відповідно до п. 10 Розділу І Положення за результатами атестації згідно з рішенням атестаційної комісії присвоюються педагогічні звання педагогічним працівникам із високим професійним рівнем, які зокрема:

• упроваджують і ПОШИРЮЮТЬ методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, надають професійну підтримку та допомогу педагогічним працівникам (здійснюють наставництво, супервізію);

• беруть участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;

• були визнані переможцями, лауреатами регіональних, всеукраїнських, міжнародних фахових конкурсів, змагань тощо;

• підготували переможців регіональних, всеукраїнських, міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань тощо.

Таким чином відповідно до Положення умовою для присвоєння педагогічного звання є ПОШИРЕННЯ педагогічним працівником методик компетентнісного навчання. Але порядок поширення чинним законодавством НЕ ВРЕГУЛЬОВАНИЙ.

Педагогічний працівник має право поширювати свій досвід будь-якими способами за власним вибором, залежно від ресурсів, аудиторії, можливостей.

Пропонуємо такі напрями поширення досвіду:

• Участь у заходах професійних спільнот педагогів Центрів професійного розвитку педагогічних працівників: педагогічних конференціях, семінарах, практикумах, вебінарах, майстерках тощо

• Публікації: статті у фахових журналах, , методичні посібники, блоги та соціальні мережі, наукові праці.

• Висвітлення досвіду на цифрових платформах: освітні сайтах, YouTube-каналах, Telegram-каналах.

• Поширення досвіду в закладі освіти: доповіді під час засідання педагогічної ради, участь у роботі методичного об’єднання, на сайті закладу освіти тощо

• Участь у спільних проєктах з колегами, міжнародних програмах, конкурсах.

• Наставництво, супервізія.

Керуючись вищевикладеним:

• Педагогічний працівник МАЄ ПОШИРЮВАТИ МЕТОДИКИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ПРИСВОЄННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ЗВАННЯ.

• Нормами чинного законодавства НЕ ПЕРЕДБАЧНО порядок та форми поширення

• Педагогічний працівник самостійно обирає спосіб поширення професійного досвіду.

10 грудня 2025 року відповідно до плану НМЦ ПТО у Чернівецькій області на 2025 рік з метою забезпечення якісної організації навчально-виробничого процесу у закладах професійної освіти в онлайн-режимі відбулося обласне секційне засідання заступників директорів з навчально-виробничої роботи, старших майстрів, голів обласних методичних секцій з професійної підготовки закладів професійної освіти Чернівецької області на тему «Освітні кейси […]

09 грудня 2025 року у Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки відбулася важлива подія:студенти, які навчаються за електротехнічними професіями, склали іспит на групу допуску з електробезпеки. Група електробезпеки — це ключовий показник фахового рівня, що є індивідуальним дозволом для проведення робіт з обслуговування електроустановок. На ІІ групу допуску виконували тести студенти груп №1, №2, №13. На […]

Хтось відпочиває, а ми – навчаємося! З радістю вітаємо наших суперпедагогів, які щойно повернулися з інтенсивного тренінгу у Львові! З 04 по 07 грудня 2025 р. Анатолій Грицюк, Іван Денис, Марія Сторощук та Наталя Мінченко поглиблювали свої цифрові компетентності. Це крок до створення повністю модернізованої навчальної програми та впровадження інноваційних освітніх технологій у нашому Чернівецькому […]