05.05.2023 р. у Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки викладачка української мови та літератури Оксана Проданчук провела відкритий урок у групі №12 на тему “Односкладне речення. Види односкладних речень”.
Оксана Миколаївна ставила перед здобувачами освіти мету відновити набуті попередньо в школі знання про односкладне речення, пригадати визначення односкладного речення, його класифікацію; формувати в здобувачів освіти вміння й навички розпізнавати типи односкладних речень, визначати в них граматичні основи, розставляти розділові знаки й коментувати їх; будувати власне висловлювання за допомогою односкладних речень; розвивати правописні вміння й навички, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної мови, інтерес до вивчення української мови, знання якої є необхідною компетенцією фахівця будь-якої галузі.
Методична мета: розвиток зв’язного мовлення здобувачів освіти та формування правописних вмінь і навичок шляхом виконання різнотипних інтерактивних вправ.
На початку уроку викладачка наголосила на тому, щоб у процесі роботи учні були уважними й спостережливими, оскільки всі речення, які вони сьогодні аналізуватимуть, вибрані з тексту твору, зміст якого доведеться відтворити на певному етапі уроку. Всі речення для аналізу було взято із драматичної поеми Лесі Українки “Бояриня”. Оксана Миколаївна доцільно й уміло поєднала фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня.
Випереджальним завданням для одного зі здобувачів освіти було прочитати драматичну поему Лесі Українки “Бояриня” та створити флеш-карту. Іван Фуштей, який отримав це завдання, гарно представив твір. Він зробив такий висновок: словами Оксани Леся Українка утверджує, що тільки в активній діяльності, в боротьбі за волю і незалежність Батьківщини, в служінні своєму народові і є справжнє щастя людини-громадянина. Леся Українка, велика патріотка України, в образі Степана засудила нерішучість, полохливість, пасивність — зраду тих українців, хто не виховав у собі борця. Вболіваючи за майбутнє Батьківщини, письменниця вказує на помилки минулого і роз’єднаність українців. Поема “Бояриня” актуальна і в наш час. Вона вчить нас активно діяти, а не пасивно споглядати, вчить боротися і перемагати. У цьому і є смисл життя.
Упродовж уроку здобувачі освітніх послуг працювали колективно, самостійно, отримували індивідуальні завдання на картках, на дошці, виконували інтерактивні вправи через застосунок «Learningapps», коли встановлювали відповідність між реченням і його видами.
Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.
Дякуємо Оксані Миколаївні за чудовий урок, який сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.












